2012. december 16., vasárnap

Mi is a keresőmarketing?

A fogalomnak számos definíciója létezik, de mivel egyik sem tetszett eléggé, alkottam egy sajátot is. A Wiki például nem is ad definíciót, hanem azt írja, hogy:
A keresőmarketing fő eszközei a következőek: 
- és ezután a Keresőoptimalizálás, Fizetett hirdetés, Fizetett listázás és Szövegírás pontok alatt jellemzi röviden az adott részterületeket anélkül, hogy az összefoglaló fogalmat definiálná.

Az egyik legismertebb magyar SEO-szakember a Mi a a keresőmarketing? cím alatt meghatározás helyett összehasonlítással, szembeállítással igyekszik megvilágítani a szó értelmét:
A keresőmarketing sok tekintetben összemosódik a Keresőoptimalizálás fogalmával. Talán úgy a legcélszerűbb megkülönböztetni a kettőt, hogy míg a Keresőoptimalizálás fizetett hirdetések igénybevétele nélkül vonz több látogatót a Szabadszavas keresők felől pusztán az organikus Találati rangsorra koncentrálva, addig a Keresőmarketing a keresőoldalakon, vagy más weboldalakon kulcsszó alapú fizetett megjelenésekkel igyekszik minél több látogatót beszerezni.  
Mindez igaz, de a keresőmarketing fogalmát mégsem ragadja üstökön.

Bognár László barátom, a SEO kiváló szakértője is aljelentésekkel operál:
 keresőmarketing: minden olyan marketing eljárás, amely a keresőkkel kapcsolatos,


- majd sorra veszi és jellemzi keresőoptimalizálást, a keresőüzenetet, a keresőhirdetést és a kapcsolódó keresést. Ezzel jól körülhatárolja, mi is tartozik szerinte a fogalomkörbe, de a meghatározás itt is hiányzik.

Nos a saját definícióm így hangzik:

A seo-nál  általánosabb értelmű keresőmarketing olyan tevékenység, amelynek során az ezt végző személy vagy cég, intézmény, szervezet vagy csoport az internetes keresőprogramok találati listáinak felhasználása és befolyásolása révén hat a kereslet-kínálat piaci viszonyaira abból a célból, hogy az általa képviselt, támogatott, preferált internetes entitás kedvezőbb üzleti helyzetbe kerüljön.

Eközben internetes entitáson azt a "webszemélyiséget" értem, aki-amely egy vagy több honlap révén, közösségi oldalakon, fórumokban, különböző katalógusokban, címlistákon stb.  egy bizonyosként jeleníti meg magát. A keresőmarketing ennek az internetes egy bizonyosnak az entitását képező tartalmakat teszi minél elérhetőbbé, keresetebbé, népszerűbbé a webet leképező keresőtalálatok felhasználásával és befolyásolásával. A befolyásolás egyik legfőbb eszköze valóban a google seo kereső optimalizálás.

Nincsenek megjegyzések: