![]() |
Tartalom optimalizálás - első hely |
SeoBlog: Google SEO: honlap optimalizálás. Google helyezés javítása = keresőbarát weboldal + releváns tartalom + prémium linkprofil építés
2017. május 18., csütörtök
Első hely a Google keresőben
2017. március 22., szerda
Tartalommarketing stratégia
![]() |
Releváns tartalom és online marketing. Kulcssó 2023: télikert, laptop |
Mit jelent: Tartalommarketing-stratégia?
A tartalommarketing stratégia a tartalmak előállításának és megosztásának megtervezett folyamata. Célja egyfelől az ügyfelekkel való kapcsolatfelvétel, a márkakép erősítése és az üzleti célok elérése. Másfelől - az online világban - az internetes entitás reputációjának erősítése.
Minden content marketing stratégia magában foglalja a célközönség kutatását, a tartalmak témáinak és formátumainak hosszú távra való meghatározását, a tartalom előállításának tervezett ütemezését, az elosztási csatornák kiválasztását és a folyamat hatékonyságának mérését. A cél az, hogy releváns és értékes tartalmakat biztosítsunk a célközönségnek, hogy megerősítsük a kapcsolatot, és növeljük a konverziókat, az értékesítést és webes megjelenések Google-helyezéseit.
Te tudod, hogy mit jelent? De valóban? Vagy csak hallottál róla és inkább rábólintasz, mert a jelentését firtatni olyan ciki, még azt hihetik, bunkó vagy. Hát hiszen azt sem firtattad, miért gondolják egyesek, hogy a te szemantikai előfeltevéseid referenciálisak. Beletörődtél. Nem tiltakoztál - mert ugyan mi ellen kellett volna? Hát valahogy így van ezzel a dologgal is.
Okos marketingszakemberek szeretnek az úgynevezett stratégiáról beszélni. De ha megkérdezed őket, mit is jelent ez a kifejezés, definíció-szerű megoldást ritkán tudnak adni. Ennek sok magyarázata lehet, de ne szaladjunk előre.
A online marketing tartalma
Kezdésként valljuk be: már maga a marketing is eléggé gyanús dolog. Persze nagyjából mindenki tudja, miről van szó, el kell adni a terméket, és az eladás előtti és körüli felhajtás maga a marketing. Lényegében. Meg persze piackutatás, meg ügyfélszerzés, meg márka- és brendépítés, meg PR, meg kommunikáció és egyéb mifenék. Tehát jó, legyen az összefoglaló név mindezekre a marketing.
De ez nem elég, jön, mit jön, már itt ül a nyakunkon a tartalommarketing. Okos emberek (én is) hosszan tudják-tudjuk magyarázni, hogy mi is lenne ez, és mi a különbség a public relations (PR) és a content marketing között. Hogy ez így, az meg úgy, ez innen, az meg onnan. Hát jó. A reklám nem PR, a PR nem marketing, és a tartalommarketing az pedig végképp egyik se nem. De hát akkor mi a füstölgő istennyila? Olvass utána, talán megérted. Én nem értem, de simán meg tudom magyarázni a marketing stratégia tartalmát :) Pl. egy laptopszerviz vagy infratermék-webshop esetében
No és akkor tegyük fel a koronát a meztelen-gyanús királyra. A korona neve a stratégia. Hogy ha már kapiskáltad volna, mi a tartalommarketing, akkor itt van neked: ász a tizenkilencre.
De maga a működési mechanizmus nem látszik befuccsolni a nehezen magyarázható fogalmakkal való élés-visszaélés miatt. Akadnak emberek, akik láttak már tartalommarketing-stratégiát. Éppen egy csészealjból szállt ki. Persze. Az értékesítési igazgatósági értekezlet végén, a zaccból. És bár a grabancát elkapni nem sikerült, most mégis véres kardként hordják befektetők, elnökök, kurátorok színe elé - mint legbiztosabb hivatkozási alapot.
Ezt írja elő a tartalommarketing-stratégia, mondják a beavatottak és mosolyognak hozzá fölényesen. És a befektetők befektetnek, az elnökök döntenek, a kurátorok megítélnek - mert egyikük sem meri megkérdezni, hogy mégis mi az, ami ezt meg azt előír, megkövetel, és aminek a nevében nemcsak üzletek, cégek, bankok, hanem világok sorsa dőlhet el.
Így megy ez. Ha nem hiszed, légy te is marketingstratéga.Tájékozódj, itt egy honlap:
2016. július 19., kedd
10 éves a Pillangószív
![]() |
A keresőoptimalizálós versenyek hatása a SEO-ra: pillangóeffektus |
2016. április 14., csütörtök
Google első oldal: hogyan?
>> Google kereső: Első hely, első oldal
<< Valamiért a Googleindexbe ez a poszt nem került bele, átírtam, elköltöztettem, lásd a fenti linket - katt!Nyilvánvaló: az első helyre kerülés nem garantálható semekkora pénzösszegért. Amire tehető vállalás, ígéret, az annyi, hogy a weblapot, amelyet a szakira rábíztak, elkezdi kondíciónálni. Elvégzi technikai és tartalmi optimalizálást - ha ehhez kap megfelelő segítséget a tulajtól. Aztán elkezdi a linkprofilt felépíteni. Ami lehet 4 hónap, de lehet 14 is. Mert ha nagy a konkurencia és százával hemzsegnek erős konkurens oldalak a a találati táblákon, akkor bizony nem elegendő pár száz linket lazán ráereszteni a szájtra.
![]() |
Google top 10 találat - az első oldal |
A kérdés - mennyibe kerül? - és a tényleges válasz: Hogyan kerül egy honlap a Google első oldalára? - között egy vicc adja meg a szemléletes érthetőséget. Egy ember Budapestre érkezve a Nyugati köröl igyekszik tájékozódni. Megkérdezi az egyik szimpatikus öregurat: "Mondja kérem, hogy juthatok el a Zeneakadémiára?" - Mire az öregúr kis gondolkozás után: "Sok-sok gyakorlással".
______________
Mégis: hogyan kerülhet egy weblap a Google kereső első oldalára, azaz hogyan szerezhet organikus top10 helyezést a keresőben? A titok ennyi: honlapoptimalizálás + linképítés. Ennek a hogyanja már fogasabb kérdés.
2016. március 26., szombat
Tartalommarketing és PR
![]() |
Mi a különbség a tartalommarketing és a PR között? |
Mi a különbség a tartalommarketing és PR között?
A tartalommarketinget legfőbbképpen az különbözteti meg a PR-tól, hogy utóbbi a márka presztizsének a növelését és brendépítést célozza, míg a mostani trendeknek megfelelően a tartalommarketing a fogyasztót helyezi a középpontba. A potenciális vevők egyre tudatosabbak, ezért - mint fogalmazták a szakemberek - véget kell érnie annak a korszak, amikor a márkák és brendek „felülről lefelé” kommunikáltak. Eljött az ideje az őszinte, hiteles kommunikációnak - és ez a tartalmi alapú és komplexen informáló marketingtevékenységben ölt testet.
Vagyis: míg a public relations alapvetően a vállalat hírnevével, brendépítéssel, márkanépszerűsítéssel foglalkozik, azaz a vállalatot helyezi el a közösségi térben, lehetőleg annak központjában, és eközben a vásárlói viselkedés és vélemény befolyásolásával a vállalatot, márkát, brendet övező jóakarat és támogatás megszerzésén dolgozik, addig a tartalommarketing túl azon, hogy márkát is épít, a vásárlókra, a közönségre fókuszál, és ezen a közvetlenebb módon kíván elérni pozitív eredményt a vásárlási szokások javításában.
Ahogy a szakma kiváló ismerője, Pécsi Ferenc fogalmazott: a két ágazat eltérő működési modellel dolgozik, bár a hasonlóság vitathatatlan, hiszen mindkét tevékenységben kiemelt szerepet játszik a tartalom. A PR-ben a sajtóközlemény rövid időszak alatt vezet sok megjelenéshez, majd miután lecsengett a téma, visszaesik az érdeklődés is. Ezzel szemben a tartalommarketing folyamatosan, több csatornán, többféle tartalomtípussal éri el a közönséget. Itt ugyan csak hosszabb idő alatt épül fel a kapcsolat a közönséggel, viszont sokkal tartósabb. Miközben az elhelyezett PR publikációk tartalmai gyorsan elavulnak, a tartalommarketing aktivitás során keletkezett tartalmak új formában, új csatornákban jelennek meg, folyamatosan elérhetők, egyre újabb keresési találatokat, hivatkozásokat hoznak.
A klasszikus értelemben vett public relations abból indul ki, hogy a cégek, márkák csak a média közvetítésével tudják elérni a közönséget - és ezen a téren erőszakos nyomulásra van szükség. A PR nem várja meg az érdeklődés felébredését, hanem nyomatja a tutit. A tartalommarketing viszont nem akaszkodik rá a vásárlóra, hanem az ügyfél problémáiból, kérdéseiből, elvárásaiból igyekszik kiindulni. Eközben természetesen él a reklámiparban bevett lehetőségekkel, de nem a sulykolással és a vásárlói gondolkodásra való rátelepedéssel operál, hanem a lehetőségekhez képest kerüli a manipulációt és inkább kiszolgálni igyekszik azzal, hogy elébe meg az elvárásoknak.
Ebben a megközelítésben a minőségi, releváns, informatív tartalomra alapozott marketing tisztességesebb, kvalifikált szakemberek számára is vállalhatóbb, mint a nyers, erőszakos termékreklám vagy annak unokaöccse, a nyomulós, mindenütt ugyanazt hangoztató, öndicsérő vállalati PR.