2012. december 25., kedd

Liberális :) honlap-SEO

Valahol egyszer már beszámoltam arról, hogy bár hosszú évek óta optimalizálok weboldalakat, az csak ennek az évnek a tavaszán jutott eszembe, hogy a metaseo terén sem ártana lépni, azaz ideje lenne már keresőoptimalizáló oldalakat keresőoptimalizálni és eggyel ketővel a találati listák élére kerülni - hiszen ez hozhat új munkákat, megbízásokat. Legjobban ez a Honlapoptimalizálás bloggal sikerült (1. hely), de mondjuk arra, hogy Google optimalizálás, szintén benne vagyok az első 5-ben. Egy-két kisebb rendszert is építettem, ilyen pl. a seo.ungparty.net, de most új domainom és tárhelyem örömére egy újabb rendszer került a seo.liberall.hu cím alá. Menjen innen most link a ma épített keresőmarketing aloldalra, a főoédal linkje pedig a fejlécbe került Honlap-Seo szöveggel.

A liberall domain persze szándékosan áthallásos, mégsem csak liberális jelentésben értendő. Eredetileg Liber-All formában használtam előszőr, éppen tíz éve. Akkor mindenkönyveknek fordítottam - és egy virtuális könyvkiadó nevét képezte.

2012. december 16., vasárnap

Mi is a keresőmarketing?

A fogalomnak számos definíciója létezik, de mivel egyik sem tetszett eléggé, alkottam egy sajátot is. A Wiki például nem is ad definíciót, hanem azt írja, hogy:
A keresőmarketing fő eszközei a következőek: 
- és ezután a Keresőoptimalizálás, Fizetett hirdetés, Fizetett listázás és Szövegírás pontok alatt jellemzi röviden az adott részterületeket anélkül, hogy az összefoglaló fogalmat definiálná.

Az egyik legismertebb magyar SEO-szakember a Mi a a keresőmarketing? cím alatt meghatározás helyett összehasonlítással, szembeállítással igyekszik megvilágítani a szó értelmét:
A keresőmarketing sok tekintetben összemosódik a Keresőoptimalizálás fogalmával. Talán úgy a legcélszerűbb megkülönböztetni a kettőt, hogy míg a Keresőoptimalizálás fizetett hirdetések igénybevétele nélkül vonz több látogatót a Szabadszavas keresők felől pusztán az organikus Találati rangsorra koncentrálva, addig a Keresőmarketing a keresőoldalakon, vagy más weboldalakon kulcsszó alapú fizetett megjelenésekkel igyekszik minél több látogatót beszerezni.  
Mindez igaz, de a keresőmarketing fogalmát mégsem ragadja üstökön.

Bognár László barátom, a SEO kiváló szakértője is aljelentésekkel operál:
 keresőmarketing: minden olyan marketing eljárás, amely a keresőkkel kapcsolatos,


- majd sorra veszi és jellemzi keresőoptimalizálást, a keresőüzenetet, a keresőhirdetést és a kapcsolódó keresést. Ezzel jól körülhatárolja, mi is tartozik szerinte a fogalomkörbe, de a meghatározás itt is hiányzik.

Nos a saját definícióm így hangzik:

A seo-nál  általánosabb értelmű keresőmarketing olyan tevékenység, amelynek során az ezt végző személy vagy cég, intézmény, szervezet vagy csoport az internetes keresőprogramok találati listáinak felhasználása és befolyásolása révén hat a kereslet-kínálat piaci viszonyaira abból a célból, hogy az általa képviselt, támogatott, preferált internetes entitás kedvezőbb üzleti helyzetbe kerüljön.

Eközben internetes entitáson azt a "webszemélyiséget" értem, aki-amely egy vagy több honlap révén, közösségi oldalakon, fórumokban, különböző katalógusokban, címlistákon stb.  egy bizonyosként jeleníti meg magát. A keresőmarketing ennek az internetes egy bizonyosnak az entitását képező tartalmakat teszi minél elérhetőbbé, keresetebbé, népszerűbbé a webet leképező keresőtalálatok felhasználásával és befolyásolásával. A befolyásolás egyik legfőbb eszköze valóban a google seo kereső optimalizálás.

2012. december 2., vasárnap

Turizmus Kárpátalján - spontán SEO

Kárpátalja c. blogom nemrégiben 5-ös PageRank értéket kapott, a címére történő Google-keresésekkel pedig hosszabb ideje az első tíz találat között szerepel. Így nem teljesen véletlen, hogy egyes posztjai is kiemelten jól szerepelnek speciálisabb kulcsszavakkal - minden optimalizálás nélkül is. Ilyen például a Nagydobrony községnév (első hatban). Ennél meglepőbb, hogy egy turisztikai kiadványt ismertető posztom spontán módon a 3. helyre került a kárpátaljai turizmus szószerkezettel a 3., a turizmus Kárpátalján kombinációval pedig a 6. helyen szerepel. Ezen felbuzdulva fel is ajánlottam az oldalt reklámcélokra utazási irodák, turisztikai vállalkozások számára. Hátha... Persze egy blog-poszt nem a legalkalmasabb hely ilyesmire, de adott esetben nem zárkóznék el szállás-lehetőségeket ismertető, programokat hirdető cikkek közlésétől sem. Ilyenre, más témában, korábban már volt példa, így bizakodó vagyok. Főleg, hogy a kémény-SEO-projektem is szépen alakul.

Frissítés. Pár nappal a fenti bejegyzés után készítettem egy spéci turisztikai reklámoldalt. Gondoltam, ha spontán módon ilyen szépen feljöhet egy poszt, akkor laza optimalizálással még inkább felhozható a kifejezzen ezekre a szakszavakra kihegyezett szájt. És lőn. Mi több, talán reklám is kerül rá.


A kép kattintásra nagyítható, a honlap pedig ezen a linken nyitható meg: