2014. április 29., kedd

Első 10 Google-találat

A Google-mennyországba a találati listákon keresztül vezet az út, efelől semmi kétségünk nem lehet. Mint ahogy afelől sem, hogy  a mennybemenetel annál valószínűbb, minél jobb a helyezés. Aki a honlapjával felkerül az első tíz Google-hely egyikébe, már az előszobában érezheti magát. Ám odáig elég rögös az út és közvetlenül az előszobaajtóban igen nagy a tülekedés. Ami nem is csoda, lévén a 11. és 10. pozíció között hatalmas a szakadék. Mégpedig azért, mert a böngészők döntő többsége (több, mint a szinte mindenre feljogosító kétharmad!) az első oldalról, azaz az első 10 link egyikére kattintva választ magának árut, szolgáltatást. Ha 20 cég kínál a piacon gömbölyített kavicsot és ennek a húsznak a webáruháza ott van a top20-ban, akkor a forgalomnak 85-90 százalékát egészen bizonyosan a top10-es élmezőny viszi el akkor is, ha mondjuk a 16 szebben gombölyít, mint a 4. Az a webáruház tulajdonos, aki a 11 helyen van, akár 5-6-szoros forgalomnövekedést is tapasztalhat csupáncsak attól, ha sikerül a 10. helyre feljönnie.