2012. október 5., péntek

Virtuális megelőzés: SEO és ÉLC

A várt vagy cseppet sem várt, de könnyen bekövetkezhető események internetes előkészítése olyan SEO-fogás, amely vagy bejön, vagy nem. Az ember Marsra szállása vagy Ukrajna felvétele az EU-ba például éppenséggel nem holnap fog történni, így erősen kérdéses, hogy ezekre az eseményekre és az irántuk való várható érdeklődésre bazírozott weblapok beteljesítik-e hozzá fűzött reményeket. Így elkészítésüknek, folyamatos karbantartásuknak csak akkor van értelme, ha mást célt is szolgálnak. Mondjuk kielhetemáltaluk bizonyos tudományos érdeklődésemet (Mars) vagy a megszokottól eltérő módon gyakorolhatok politikai-közéleti tevékenységet, így azzal, hogy Ukrajna EU-tagságának a virtuálisan elébevégok, jól kiegészíthetem például a nemrégiben indított Ukrajnai választások 2012 blogomat - közben bizonyos élceket, poénokat is megengedhetek magamnak, hiszen ennek az egész megelőzöttségnek van némi ironikus töltete.

Ez talán abban a szöveg-összeállításban csúcsosodott ki, amellyel Vári Fábián László Kossut-díját előlegeztem meg. Hosszabb ideig lényegében csak a hír volt fenn az oldalon, illetve VFL életrajza, lényegében a Wikipédiából kiemelve [nota bene: azt is én írtam], később aztán egyre több adalék társult mellé, főleg régebbi naplójegyzeteim, amelyekből többé-kevésbé rekonstruálható, hogyan és miért romlott meg egy időben valóban barátinak mondható kapcsolatunk.

A SEO és az ÉLC remekül társult ezen a weblapon is: Chupakabra / Csupakabra Kárpátalján. Az oldalt honlapoptimalizálás alá vontam, így vélhetően a a jó SEO-nak köszönhetően sok érdeklődő a valós (???) tények előtt-mellett az én ÉLC-oldalam tartalmával találkozik. Ez nem kis megelégedéssel tölt el, mint ahogy az is: a nevemre keresők általában az első Google-oldalon találják a Meghalt Balla D. Károly c. oldalra mutató linket. Tessék kipróbálni.  

Nincsenek megjegyzések: